Oohhh, vill ha, vill ha

Idag har jag och älskling varit och kollat på en lägenhet :) ååååh den var sååå fin. Vill ha vill ha vill ha! Fina tapeter, fin planlösning, fint läge, högst upp i huset! Rena drömmen. Eftersom Larssas syster har en sån lägnehet så visste vi ungefär hur det skulle se ut och vi vet redan ungefär hur vi vill möblera den. När vi hade kollat på den kom vi överens om att alla våra möbler ska säljas, utom skrivbordet! Vi vill ha nya fräscha möbler i en fräsch lägenhet. Nu är ju allt ärvt och i olika träslag.  Så nu gäller det att spara till nya fina möbler.  Ska beställa kataloger från alla möbelställen. Även om vi inte får just den här lägenheten så har vi fått erbjudande om en annan likadan fast i ett annat hus så jag känner nog att det kommer ordna sig! Här är planlösningen :) ------->   I den där långa korridoren ska vi ha en stor tavla från ikea och spotlights. Sen vet vi inte riktigt vart vi ska få plats med alla våra tavlor.... vi har ju ett 15-tal tavlor med Marilyn Monroe, kanske i passagen där...där är det lite svårt att veta vad man ska ha!

 
Annars då? Jo just nu känns det ljust!
Snart är det lördag, och på lördag är det maskerad, det ska bli riktigt roligt faktiskt! Min utstyrsel är redan klar :) Larssas är väl snart klar iaf!  Haha, detta kommer bli kul!
Frida och Micke kommer hit runt halv sex och så ska vi dricka lite och så, jag har ju bara träffat Micke en gång. Larssa och Frida har inte träffats så många gånger och Micke och Larssa har aldrig träffats.
Det är lite kul för både jag och Frida är hotellreceptionister och både Larssa och Micke är kockar :) Larssa och jag på Scandic och Micke och Frida på Plaza!
Sen så kommer Fredda och hämtar oss och kör oss till Öster Däjöööööö. Sen blir det parta av :P
Jag jobbar natt på söndag så då kan jag va bakis hela dagen :P

Och så jobbar jag med Sandra, ojoj, då blir det prata av! Det kan jag säga...fasen vad den tjejen pratar, det gör iofs jag med...vilken kombination :)

Hade Get Smart samtal med Camilla i tisdags, det kändes bra. Det är lite liknande utvecklingssamtal men du följer lite riktlinjer och så.
Fick några stjärnor vilket är väldigt bra!
Sen fick jag säga vad jag ville om en person och jag fick fram vad jag tyckte. Även vad jag stört mig på medan jag jobbat med Camilla. Så det kändes bra att få ur sig allt.
Även om jag är väldigt trött på jobbet i sig.
Har ju hittat ett annat jobb som jag ska söka. Men det är lite hemligt än.
Vill så gärna komma vidare i livet och lära sig nya saker.
Skulle vilja ha ett nytt jobb som jag trivs med och som jag känner att jag sökt, och fått det för att jag har vad som krävs. Nu jobbar jag ju där jag jobbar bara för att jag hade praktik där...och praktikanter blir oftast kvar eftersom det behövs folk. Även om jag vet att jag är duktig på det jag gör så vore det som sagt kul att få ett jobb man sökt!

Happ idag är det hockey igen och jag kan inte gå. Försökte göra allt för att få gå men nej...det gick inte! Kunde inte i lördags, inte idag och på tisdag jobbar jag kväll...jaja får se hur det går.
Ännu en anledning till varför jag vill ha ett nytt jobb, 7-4 eller vad som helst så jag slipper kvällar och helger. Då kan jag gå på hockeyn varje gång utan att behöva byta pass eller förlora timmar!
Nu är ju dessutom alla tillbaka vilket är extra kul!
Snart är det slutspel :)

Åååååååhhhhh, vad jag vill ha den där lägenheten!  Det var en tjej innan som hade kollat på den och hon verkade inte så entusiastisk och så var det vi. Sen var det ingen mer som hade ringt på den...så jag hoppas för allt i världen att vi får den!

Nej, nu börjar det bli dags att ge kattorna mat och tömma kattlådan innan det bär iväg till jobbet!
Hejs på er!

Kommentarer
Postat av: Therese J

Darling!!! Håller tummarna för att turen är på er sida nu och att det blir flytt snart :) Gud så kul! löve Ya! puss

2008-02-29 @ 22:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0