Sommar 2008

Nu är det sommar igen! Studenttider.... 3 År sedan jag självtog studenten, helt galet vad tiden har gått fort! Jag låg igår och tänkte på vad roligt vi hade på studenten,  men vad ledsen jag blev när jag inte fick fram den där känslan som man hade då! Allt känns så långt borta, luddigt (inte av alkoholen)
Jag önskar på ett sätt att jag visste mer då än vad jag gjorde, till exempel att allt kommer ordna sig. Jag kommer få jobb, jag kommer få flytta hemifrån på riktigt, jag kommer hitta den rätta killen (då trodde jag nog att jag hade gjort det...) Allt löser sig bara man har viljan!
Nej studenten var lätt det roligaste jag varit med om! Och nu är det Mattias tur! Min lilla lilla lillebror har gått och blivit stor! Hjälp! Han som alltid klär sig i sin egen coola, konstiga slappa stil ska gå i kavaj och slips! Jag kommer stortjuta! Jag grät på Kristins student, vad kommer jag inte göra nu då???? Jag citerar Kristin: "Ja, gråter man till postkodsmiljonären så har man lätt till tårarna"

Jag kommer lägga in bilder från Mattias bal och student på min bilddagbok: elintnilsson.bilddagboken.se så gå gärna in där och kika på min vackra lillebror!


Vad har hänt sedan sist jag skrev då?
Jo en massa, vi har ju flyttat till lägenheten som jag la in planlösningen på... Vi flyttade in den 24 Maj och vi har precis tapetserat om sovrummet, och på fredag ska jag och pappa åka och köpa en säng och madrasser till sängen!
Kommer bli jättesnyggt, och vi har stora planer för resten av lägenheten ockå! För det första tapetsera om allt men det är ju så dyrt så det kommer allt eftersom pengarna rullar in! Soffa blir näst efter sängen!
Vi trivs iaf så otroligt mycket bättre här än vad vi gjorde i förra lägenheten. Katterna trivs också då de kan gå ut på balkongen och se ut!
Det är så härligt!!!!

Jag har varit i London också och hälsat på min underbara kusin.
Åkte onsdag den 7 Maj och kom hem den 11 Maj, Det var jättefint!
Vill dit igen, så otroligt fina hus, snälla trevliga människor!
Kristin bodde i en del av London som hette Hammersmith och det var också jättefint.
Vi gick och shoppade på Oxford Street och så var vi ute en kväll i Notting Hill.
Men hon var tvungen att jobba också så jag fick roa på mig på egen hand, då hittade jag till Portobello Road som har en känd marknad på lördagar. Jag hittade även till Picadilly Circus, vilket var lite av en besvikelse, trodde det skulle vara mer häftigt än vad det var, men det är kul att ha sett det.
Jag hade lovat mig själv att jag skulle se Harrods och Madamme Toussauds också men vi var lite för bakis för det så det blev det inget med.
Mamma ville åka dit med mig framöver så då får jag vara med turistig. :)
Och att få träffa Kristin igen var jättekul, vi hade inte setts på över ett halvår. Hon bodde där i ett halvår och innan de va hon på resa i Frankrike och Italien... Det är kul att hon åker bort så där så jag får åka och hälsa på henne över världen ;) haha, nej bäst är det när hon är hemma! :)
Shoppade litegranna. Köpte en svart klänning med palmer på, ett par korta jeans shorts, ett linne där ryggen är helt bar och en längre t-shirt och en handväska.

Om en månad har jag och Larssa varit ihop i ett år, tänk vad tiden har gått fort även om det känns som vi har varit ihop mycket längre än så!
Jag är fortfarande lika galet förälskad i honom som i början! Det blir bara bättre och bättre! Att vi flyttade till en gemensam lägenhet gjorde också bra!
Nej det här är nåt speciellt, NU har jag hittat rätt kille för mig!

På jobbet har det hänt lite förändringar.
Båda nattisarna försvann praktiskt taget samtidigt så jag och Sara har fått jobba varannan vecka natt och varannan vecka dag, det har varit otroligt slitit. Men nu är det slut på det för sista veckan jag jobbade så hade jag med mig en tjej på upplärning, vi kan kalla henne Blixten ;) och hon var jätteduktig verkligen så nu den här veckan går hon på och jobbar natt. Kommer bli skitbra!
Plus att vår receptionschef flyttade till Winn och Winn´s receptionschef började hos oss. Vilket är en otrolig förbättring,
Alla mår mycket bättre, man vågar framföra sina åsikter, man vågar tacka nej till ett pass men det är roligare att ställa upp för man får mer uppskattning, schemat fungerar äntligen. Ja, det är otroligt!

Den här helgen var dock inte så rolig, Sara blev sjuk och jag fick ringa runt till ALLA vi hade som kan jobba natt, men ingen kunde. Så jag fick ringa jouren och be om tillåtelse att ringa Securitas som inte heller kunde hjälpa till.
Neepp! Kan du jobba då Elin??
Njaee, jag jobbar 3 veckor med 2 dagar ledig, 5 helger på raken och jag har redan jobbat 8 timmar idag plus att jag jobbar imöra eftermiddag.....Haha, men som tur va, tack och lov, så tackade Mia ja till slut.
Sen på kvällen gick brandlarmet men det var nåt fel för det stog nåt konstigt som varken de som jobbade eller larmcentralen hade nån aning om va det va för nåt. Så de ringde jouren: nej det är Elin som har jour ring henne!
VA? Jaha?
Och igår tjöt typ inbrottslarmen HELA tiden, jag försökte frånkoppla men de fattade ju ingenting...larmen alltså ;)... men jag klarade av det med :P
Så imorse ringde receptionschefen och tackade för hjälpen! tackade för att jag klarade av att lösa problemet!
Det kändes bra för det hade aldrig hänt med vår förra chef! :D

Snart semester!! Tänker inte ens gå in på och berätta hur krångligt det har varit att lösa pga Larssas chef som är totalt kvaddad i huvudet! Men nu är min semester uppdelad så jag har nästan hela v 27, nästan hela v 28 och sen kommermin ordinarie semester v30-32 :) Ska bli såååå skönt!
Bara få vara, få göra vad man vill när man vill, inte behöver gå upp till jobbet,bara få UMGÅS!!!!

Nej nu ska jag förbereda mig lite! Pappa kommer och hämtar mig,,,om en timme visserligen, men ändå!

Chipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0