Söndag!

Japp idag är det söndag, skönt att vara ledig tillsammans med Larssa för en gång skull.

I fredags var det en tjejkväll planerad. Jag, Therese, Pernilla och Desirée. Först skulle vi vara hos mig och Larssa men Therese kom på att vi kunde gå på Blue Moon Bar, på after worken...och sedan visade det sig att Starboys skulle uppträda och de är ju suveränt bra!
Så efter jobbet fick jag skjuts in till stan och sprang raka vägen upp till Gina och provade tre klänningar som jag mms:ade bilder på för att få smakråd :P  Det blev den tredje klänningen och ett par glansiga leggins. Faan va läckert ;)
Sen fick jag springa med alla väskor och kassar till Scanidc City där vi skulle få göra oss i ordning i relaxen :)

Ett glas vin och en jävla massa hårspray senare bar det av till Blue Moon Bar!  Kön till maten var inge att leka med, jisses tappade tidskontrollen, så länge stog vi i kö! Pernillas underbara kusiner hade passat ett bord till oss, det var behövligt för det var inte ett enda ledigt oreserverat bord ledigt... Tjejerna visade sig vara hur goa som helst, lätt till skratt och charmiga :)
Sen började ju Starboys att spela då...och gud vad bra de är...enligt min mening. Ju mer vi drack ju mer dansade vi..hehe.
Jag tyckte inte att jag drack särskilt mycket men jag kanske inte tål vin ;)

Sedan bar det av till Glada Ankan, där träffade jag Fridas bror så vi stod och tölade lite om ditten och datten.
Therese och Desirée hittae jag på ett dansgolv som jag inte viste fanns, spännande. Men jag kände att det var dags att åka hem.  Så jag travade till City för att hämta min grejjer och ta taxi hem.
I efterhand började jag fundera på vart fan Pernilla tog vägen?? Måste nog fråga dem på tisdag ;)

Så lördagen spenderades i soffan, första delen av dagen ofrivilligt och illamående. Andra delen av dagen frivilligt och pigg :) Vi tog en liten promenad till S Jouren för att se om mitt paket äntligen hade kommit och JEEEIJ, det hade det...två månader försent bara!
På vägen dit stannade vi och pratade med Sofia och hon berättade att de bokat en kryssning i oktober för deras mamma som fyller år och undrade om vi ville med...Kul!

Idag sov vi riktigt länge, vi lyckades väl komma upp vid halv ett eller nåt.
Meen när i väl tagit oss upp så åkte vi till EM möbler och beställde oss en soffa :) Kommer bli riktigt snyggt :) Äntligen äntligen änrligen ska vi bli av med den här fula illaluktande soffan.
Om ca åtta veckor kommer den!
"Vad kul, då har ni er soffa innan jul" sa hon som hjälpte oss...Innan jul?? Oj fan, det är inte så länge kvar!!

Annars då??
Jag har kommit till insikt med vissa saker och det har varit jobbigt.
Jag kanske börjar förstå varför jag mår som jag gör ibland och vad jag kan göra för att förhindra eller förbättra det. Det är som sagt jobbigt men det måste göras. Jag hade ett litet bråk med mamma och då kom bara allt över mig, saker jag har försökt att tränga undnan så länge.
Jag kände att jag var tvungen att förklara mig för henne och när jag fick ner allt i ett mail så var jag så lättad över att äntligen få det svart på vitt.
Visst, det kanske inte är enda anledningen, men en liten bit på vägen. Jag måste förändra mitt beteende.

Jag har även en massa känslomässiga saker som jag vet om men måste förändra och det är nog tamigfan ännu jobbigare. Vet inte hur det ska gå till än riktigt.

Och vännen, jag finns här för dig heela tiden. Jag är dålig på att visa det men jag gör det!
Du är värd att må bra nu och jag önskar att jag kunde trolla bort allt ont åt dig.
Jag älskar dig, du är underbar!

Över och ut, jag tror jag börjar bli sjuk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0